Další služby
Společnosti
Zakládání společností
Založení obchodní společnosti je v dnešní době záležitost časově i nákladově přijatelná, nicméně vyžaduje určité znalosti a zkušenosti.
Po konzultacích s klientem zejména ve věci názvu, sídla a předmětu činnosti připravíme veškeré podklady pro založení společnosti, a na základě plných mocí provedeme za klienta všechny úkony potřebné ke vzniku společnosti, tj. zejména :
- zpracujeme specifické odlišnosti od obligatorní smlouvy a tyto předáme notáři k zapracování do společenské smlouvy nebo zakládací listiny
- ve spolupráci s notářem zajistíme ustavující valnou hromadu společnosti
- zajistíme vydání živnostenských oprávnění
- zajistíme zpracování a podání návrhu na zápis společnosti do obchodního rejstříku
- připravíme podklady pro registraci společnosti u příslušného finančního úřadu , zajistíme registraci
- zajistíme založení běžného účtu společnosti
- vykonáme ostatní úkony potřebné pro založení a vznik společnosti
Tímto způsobem je tak prakticky založena společnost „ na klíč “
Druhou možností je poskytnutí konzultací a následné metodické vedení klienta jednotlivými etapami založení a vzniku společnosti, kdy klient vyřizuje veškeré záležitosti osobně.
Výše uvedené činnosti mohu být samozřejmě přiměřeně využity i při změnách ve společnosti jako jsou např. změny společníků, předmětu činnosti, sídla atd.
Pro klienty máme dále k dispozici trvale k odkoupení jednu až dvě společnosti s ručením omezeným s prokazatelnou historií původu, právně čisté a bez závazků.
Likvidace společností
V případě rozhodnutí statutárních orgánů společnosti o vstupu do likvidace můžeme poskytnout tyto služby:
- poskytovat konzultace likvidátoru jmenovanému VH v oblasti účetnictví, daní, zaměstnanosti apod., případně přímo vyřešit některou část likvidace
Příprava společnosti na insolvenční řízení
V případě, že ekonomický stav společnosti je takový, že společnost je v úpadku, tzn. je předlužená nebo v platební neschopnosti , je povinností statutárních orgánů podat dlužnický návrh na zahájení insolvenčního řízení.
V těchto případech můžeme společnosti pomoct zejména
- zpracovat návrh na zahájení insolventního řízení
- připravit dokumentaci pro návrh na zahájení insolventního řízení
- zpracovat mimořádnou účetní závěrku, poskytnou konzultace ve věci inventarizace majetku
Tímto způsobem lze do jisté míry minimalizovat nebezpečí ve smyslu trestní odpovědnosti či majetkové odpovědnosti statutárních orgánů vůči státu a třetím osobám.
_________________________________________________________________________________________________________________________
Ekonomické poradenství
Ekonomické poradenství je zahrnuto v komplexu služeb spadajících pod daňové poradenství.
Dílčí služby však mohou být poskytovány bez ohledu na ostatní návaznosti samostatně. Ekonomické poradenství zahrnuje zejména :
- přípravu podkladů pro zpracování žádosti pro úvěrové řízení
- přípravu podkladů pro zpracování žádosti o dotace
- zpracování statistik
- instalace účetních SW, upgrade a update
- školení k účetnímu SW
________________________________________________________________________________________________________________________
Mzdy a personalistika
Jednou z nejběžnějších outsourcingových činností je zpracovávání personální a mzdové agendy.
Důvody jsou dva :
- tato činnost vyžaduje značnou specializaci a odbornost a podnikateli s menším počtem zaměstnanců se nevyplatí zaměstnávat mzdovou účetní
- oblast mezd je vždy citlivou záležitostí a je více než vhodné zabezpečit, aby se k údajům z této agendy nemohl dostat nikdo neoprávněný
Personalistika
Zahrnuje zejména
- přípravu a zpracování pracovních smluv,mzdových dekretů, dohod o pracovní činnosti a dohod o provedení práce
- zpracování přihlášek a odhlášek na ZP a OSSZ
- vystavování potvrzení zaměstnancům
Zpracování mezd
Zpracování mezd zaměstnanců je poskytováno jako standardní součást vedení účetnictví nebo daňové evidence, ale může být realizováno i jako samostatná služba. Zahrnuje obvykle tyto činnosti :
měsíčně
- měsíční výpočty mezd a odvodů a zpracování potřebných tiskových sestav
- zpracování přehledů pro ZP a OSSZ
- vystavení příkazu k úhradě
- realizace přímého internetového bankovního styku z podúčtu klienta určeného jen pro výplatu mezd a odvodů
ročně
- zpracování evidenčních listů důchodového zabezpečení
- provedení ročního zúčtování daně ze závislé činnosti zaměstnanců
- zpracování ročních daňových přiznání a hlášení vyplývajících z mezd
podle potřeby
- přípravu podkladů pro kontroly výpočtu a odvodu pojistného ZP a OSSZ, případně zastupování zaměstnavatele v průběhu kontrol
- zpracování statistických hlášení