Vedení účetnictví nebo daňové evidence je proces, který se v konečném důsledku vždy promítne do daňového přiznání. Pokud je k dispozici kvalitní účetní program, zjednodušený pohled svádí k názoru, že účetnictví může vést kdokoli. Nejde však o to, jak “ nasázet “ do programu určitý objem dokladů. Jde o to, že u každého účetního případu je před zaúčtováním nutno určit všechny jeho návaznosti na daňové zákony, účetní a hospodářské předpisy. A to opravdu nejde bez hlubokých znalostí těchto předpisů a neustálého vzdělávání se v této oblasti.
Vedení účetnictví a daňové evidence se provádí jako :
Průběžné periodické zpracovávání – probíhá obvykle v týdenním intervalu a to buď v provozovně klienta nebo v naší kanceláři, případně kombinací obojího. Výhodou je průběžné zpracovávání došlých faktur a jiných závazků a neprodlené vystavování příkazů k jejich úhradě. Za vybrané klienty provádíme dokonce přímý platební styk internetovým bankovnictvím i bez jejich účasti na základě splatností závazků a finančních toků
Následné periodické zpracování
Zpracování účetních dokladů probíhá obvykle v naší kanceláři měsíčně, nejpozději však kvartálně na základě předaných účetních a ostatních podkladů
V rámci účetnictví a daňové evidence provádíme standardní zpracování a zaúčtování jak běžných účetních dokladů, tj faktur, pokladny, banky, zápočtů, leasingových a splátkových kalendářů , tak i zpracování mimořádných a netypických účetních případů.
Výsledky zpracování poskytujeme klientovi průběžně formou jak běžných sestav – výsledovka, saldokonta apod., tak i formou specifických výběrových sestav podle jeho potřeb.
Po skončení účetního období zpracujeme a provedeme zejména:
Veškeré prováděné služby a vytvářené účetní sestavy lze samozřejmě přizpůsobovat specifickým požadavkům zákazníků.